Felia Telia

Skulle hjälpa föräldrarna att köpa ny mobiltelefon. Gick in till Telia eftersom de redan har Telia (och alltid har haft) och butiken ligger nära och bra.

Då skulle vi “straffas” med nästan 1000:- extra per telefon eftersom vi inte köpte via deras webbshop.
Några veckor innan hade jag hört att de skulle förnya butiken för att locka fler kunder.

Hur tänkte man där? Bara för att butiken är nyare/snyggare/hip/cool/uppfräschad så köper man ju inte en telefon som är 1000:- dyrare i butik.

För några år sedan så var det ju bättre att byta leverantör vid varje telefonbyte, eftersom nya kunder alltid fick ett bra erbjudande. Men om alla gör det blir det ju ett nollsummespel.  Kanske bättre vårda och bibehålla de kunder man redan har.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box